2018-11-30 07:40Nyheter

Biljettsläpp för Bandyfinalen 2019 den 7 december

Juniorfinalen i bandy för flickor 2018 mellan Sandviken-Skirö. Foto: Martin HenrikssonJuniorfinalen i bandy för flickor 2018 mellan Sandviken-Skirö. Foto: Martin Henriksson

Elitserien i bandy är i full gång med sju damlag och fjorton herrlag som slåss om finalplatserna på Studenternas i Uppsala den 23 mars. Fredag den 7 december släpps biljetterna till Bandyfinalerna där ett begränsat antal biljetter går att köpa till ett rabatterat pris. En biljett betyder entré till både dam- och herrfinalen som båda spelas på lördagen. Samtidigt släpps också biljetterna till juniorfinalerna den 22 mars, där tre finaler ska avgöras.

– Det känns otroligt kul att återigen få välkomna publiken tillbaka till Studenternas för de traditionsrika finalerna i mars. Vi väljer även i år att släppa ett antal biljetter till rabatterat pris till dem som köper biljetter i ett tidigt skede och redan nu bokar in finaldatumen i sin kalender. Det blev en riktig folkfest i staden och på läktarna under finalhelgen 2018 och vi är övertygade om att det bli samma fest även denna gång. säger Ola Rosén, projektledare för Bandyfinalerna i Uppsala.

Bandyfinalerna 2018 bjöd på publikfest och nytt publikrekord på Damernas final med 5 198 besökare. Herrarnas final lockade hela 18 114 åskådare. Inför 2019 återkommer det lyckade konceptet där en biljett betyder att man får ta del av både dam- samt herrfinal. Damfinalen startar kl. 12 och Herrfinalen kl. 18.

För mer information kontakta:
Ola Rosén, Projektledare, Destination Uppsala
Tel: 
018-727 48 13
E-post: 
info@bandyfinalenuppsala.se

För mer information se också: www.bandyfinalenuppsala.se
och https://www.facebook.com/bandyfinalenuppsala/

Svenska bandyfinalen 2018-2020 arrangeras av Svenska bandyförbundet och Uppsala kommun samt projektleds av Destination Uppsala.



Om Destination Uppsala

Bolaget ska positionera Uppsala som destination genom att sälja och marknadsföra staden till valda marknader och målgrupper för att skapa intäkter och utveckling för Uppsalas besöksnäring. Destinationsbolaget ansvarar för stadens turistinformation, att projektleda kommunens större evenemang och för att samarbeta med den lokala näringen i syfte att utveckla mötesindustrin via partnerskapet Uppsala Convention Bureau. Vidare ansvarar bolaget för besöksnäringsfrågorna för Varumärket Uppsala.


Kontaktpersoner

Natalia Michell
Projektledare kommunikation
Natalia Michell
Arbetar operativt och strategiskt med bolagets marknadskommunikation.