2018-01-18 11:49Nyheter

Möller Bil ny huvudpartner till Bandyfinalerna

Det står nu klart att Möller Bil och SM-finalerna startar ett samarbete där bilföretaget går in som huvudpartner till evenemanget som äger rum den 17 mars på Studenternas i Uppsala. Bilföretaget kommer bland annat finnas med i de aktiviteter som genomförs inför Bandyfinalen tillsammans med Pelle Svanslös & Maja Gräddnos när Bandyfinalen gör en tydlig satsning för barn och ungdomar. Från och med i år kommer det också finnas ett biljettpaket för familjer.

– Det kändes självklart för oss att vara en del av Bandyfinalen 2018 när den nu äntligen är tillbaka i Uppsala. Att samarbeta med ett folkligt och uppskattat evenemang som Bandyfinalerna på Studenternas ska bli kul och mycket givande. Vi hoppas kunna bli en bidragande faktor till att Bandyfinalerna blir kvar i Uppsala under många år och ser det som mycket positivt att Bandyfinalen väljer att göra en satsning på barn, säger Pierre Strömbäck på Möller Bil.

Möller Bil har tidigare bildat en barn- och ungdomsfond för att bidra till en bättre och tryggare uppväxt för barn och unga i de 12 orter i Mälardalsområdet som företaget verkar.Syftet med fonden är att ge barn och unga möjlighet att dela gemenskap med sina kamrater.

– Vi ser i samarbetet med Möller Bil en partner som stärker hela evenemanget med en aktiv roll där deras event veckorna innan finalerna är ett bra exempel. Möller Bils samhällsengagemang är något som rimmar väl med ett av Bandyfinalens ledord som är inkluderande. Det ska bli väldigt spännande och vi är väldigt glada att Möller Bil går in som huvudpartner, säger Ola Rosén, Projektledare Bandyfinalerna.

Förutom barn- och ungdomssatsningen innefattar samarbetet också en bilprovningshelg 10-11 mars där de 100 första bilprovarna får två biljetter till Bandyfinalerna.

För mer information kontakta gärna:

Pierre Strömbäck, Möller Bil AB
Tel: 018-17 17 01
E-post: pierre.stromback@mollerbil.se
www.mollerbil.se

Ola Rosén, projektledare, Destination Uppsala
E-post: info@bandyfinalenuppsala.se

För mer information se även: www.bandyfinalenuppsala.se
och https://www.facebook.com/bandyfinalenuppsala/

Svenska bandyfinalen 2018-2020 arrangeras av Svenska bandyförbundet och Uppsala kommun samt projektleds av Destination Uppsala.