2019-12-11 14:39Nyheter

Relita är ny huvudpartner till Bandyfinalen i Uppsala

Damfinalen i Bandy-SM 2020 spelas den 21 mars. Relita är huvudpartner till Bandyfinalen i Uppsala 2020. Företagets samhällsengagemang och båda parters ambition om mer inkluderande idrott ligger till grund för samarbetet.

I dagarna blev det klart att företaget Relita går in som huvudpartner till Bandyfinalen, som äger rum på Studenternas i Uppsala den 21 mars 2020. Den starka kopplingen till Uppsala, Relitas samhällsengagemang och båda parters ambition om en mer inkluderande idrott ligger till grund för samarbetet.

– Vi har en stark förankring till Uppsala och vi vill visa vårt engagemang för stadens traditioner och utveckling genom vårt samarbete med Bandyfinalern. Vi arbetar med flera sociala projekt där integration, jämställdhet och goda värderingar är i fokus. Bandyfinalen är ett utmärkt forum för just det och vi är övertygade om att samarbetet kommer att resultera i positiva saker, säger Fredrik Karpmyr, Marknads- & försäljningschef på Relita.

Relita kommer under 2020 att stödja och involvera sig i flera sociala projekt, både inom idrott och andra stödfunktioner i samhället. Målet är att arbeta aktivt med förebyggande insatser mot till exempel mobbning och parallellt arbeta långsiktigt med att skapa trygghet för unga.

– Samarbetet med Relita kommer stärka vårt evenemang på många olika plan, säger Ola Rosén, Projektledare för Bandyfinalen i Uppsala. Företagets samhällsengagemang är något som går väl i linje med vårt arbete att göra bandyn till en mer inkluderande idrott. Vi är väldigt glada över att Relita har valt att gå in som huvudpartner och ser med spänning på vad vi kan åstadkomma tillsammans.

Bandyfinalen har sedan ett par år tillbaka arbetat aktivt för mer jämställda finaler och man har de två senaste åren slagit nya publikrekord på damernas final. Det lyckade initiativet kring Familjefesten som arrangerades för första gången 2019 är något som kommer fortsätta för att visa upp Damfinalen och det lokala ungdomsidrottandet ännu mer även 2020.

För mer information kontakta gärna:
Ola Rosén, projektledare, Destination Uppsala
Tel: 018-727 48 13, e-post: info@bandyfinalenuppsala.se

Fredrik Karpmyr, Marknads- & försäljningschef på Relita Industri & skadeservice AB
Tel: 010-143 00 07, e-post: fredrik.karpmyr@relita.se
www.relita.se

För mer information om Bandyfinalen 2020 besök www.bandyfinalenuppsala.se och www.facebook.com/bandyfinalenuppsala.