2018-01-08 07:59Pressmeddelande

Så blir Uppsala bäst på sponsring - Draknäste 18 januari 2018

Vill du göra fler affärer och nå nya kunder? Den frågan ställer Uppsala Convention Bureau (UCB) till Upplands näringsliv. Den 18 januari 2018 arrangerar UCB, som är en del av Destination Uppsala AB, återigen ett Draknäste, eller Dragons Den, där köpare av sponsring (företag) och säljare av rättigheter (evenemangsarrangörer) möts under ett och samma tak på nya Arenahotellet.

Här samlas Uppsalas näringsliv för inspiration i ämnet modern sponsring och ges också chansen till lyckosamma framtida sponsringssamarbeten, med målet om fler affärer för företagen.

– Dragons Den gav oss nya affärskontakter på ett annorlunda, roligt och effektivt sätt. Vi uppmanar alla att ta chansen nästa gång den ges!, säger Morgan Blom, Uppsala Bike Weekend.

Uppsala Convention Bureau har som uppgift att verka för och värva och fler kongresser, konferenser och evenemang till Uppsala. Man jobbar också aktivt för att Uppsala ska utvecklas till en mer ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar destination genom att bidra till kunskaps- och arrangemangsutvecklingen inom Uppsalas mötes- och evenemangsindustri.

Som ett led i detta har UCB därför tagit initiativ till årsutbildningar i modern sponsring, affärsplanering och evenemangsutveckling, där man under de senaste två åren utbildat Uppsalas idrotts- och kulturarrangörer, elitidrottsföreningar och företag.
–Vi är mycket glada att kunna upprepa Dragons Den och vi hoppas få höra riktigt bra pitch-presentationer från våra Uppsalaevenemang. Målet med träffen är givetvis att skapa riktigt goda möjligheter till affärssamarbeten som gynnar alla parter, det vill säga företagen, evenemangsarrangören och våra besökare, säger Anna Lindström, Chef Uppsala Convention Bureau, Destination Uppsala.

Om Dragons den:

Datum: 18 januari 2017
Tid: kl. 14.00 – 18.00, med efterföljande nätverksmingel
Plats: Arenahotellet

Program:
kl. 14.00 – 15.30 Modern sponsring – en god affär för båda parter
kl. 15.30 – 17.00 Dragons den

Anna Lindström, Chef Uppsala Convention Bureau, Destination Uppsala
tel: 076-761 83 35, e-post: anna.lindstrom@destinationuppsala.se

Uppsala Convention Bureau, en del av Destination Uppsala AB, är en kostnadsfri och icke-vinstdrivande organisation som stöttar personer i att vilja, våga och kunna förlägga nationella och internationella möten och evenemang på orten. Vårt mål är att öka kunskapen om och utveckla Uppsala som mötesstad, samt att skapa fler och större möten och evenemang som utvecklar och sätter Uppsala på kartan.

Destination Uppsala ska positionera Uppsala som destination genom att sälja och marknadsföra staden till valda marknader och målgrupper för att skapa intäkter och utveckling för Uppsalas besöksnäring.

Bolaget ansvarar för stadens turistinformation, projektleder kommunens större evenemang och samarbetar med den lokala näringen för att utveckla mötesindustrin via partnerskapet Uppsala Convention Bureau.