SM-finalerna i bandy kommer att spelas i Recoverhallen i Uppsala den 27 mars, för bästa hemmafinal i tv-sofforna.
– I år blir det en annorlunda finaldag i flera avseenden, där spel i Recoverhallen är en del. Vid årets final satsar vi fullt ut för en helhetsupplevelse för alla tittare i tv-soffan, säger Ola Rosén, Projektledare för Bandyfinalerna i Uppsala.
Det är sedan tidigare bestämt att finalerna spelas utan publik på plats och att evenemanget blir digitalt, för att ge bandypubliken i hela landet möjlighet att följa det live hemifrån.
– I dessa annorlunda tider är flexibilitet viktigt. Vi vill tacka Uppsala för ett fint samarbete där vi tillsammans skapar bra förutsättningar för publiken hemma i sofforna, säger Pär Gustafsson, Svenska Bandyförbundets generalsekreterare. Genom konceptet Hemmafinalen testar svensk bandy tillsammans med Uppsala något som inte gjorts tidigare och skapar ett bra alternativ för alla bandyälskare som i år inte kan uppleva en traditionell final på Studenternas i Uppsala.
För mer information om evenemanget besök www.bandyfinalenuppsala.se, www.hemmafinalen.se och www.facebook.com/bandyfinalenuppsala.
För frågor och mer information, vänligen kontakta:
Ola Rosén, projektledare, Destination Uppsala
Tel: 018-727 48 13, e-post: info@bandyfinalenuppsala.se
Pär Gustafsson – Generalsekreterare Svenska Bandyförbundet
Tel +46 070 203 58 46, e-post par.gustafsson@svenskbandy.se
Per Selin - Ligachef Svensk Elitbandy
Tel +46 70 690 92 45, e-post per.selin@elitbandy.se
Svenska bandyfinalen 2021 arrangeras av Svenska bandyförbundet och Uppsala kommun och projektleds av Destination Uppsala.
Destination Uppsala ingår i avdelningen näringsliv och destination, Uppsala kommun. Bolaget ska positionera Uppsala som destination genom att sälja och marknadsföra staden till valda marknader och målgrupper för att skapa intäkter och utveckling för Uppsalas besöksnäring. Destinationsbolaget ansvarar för stadens turistinformation, att projektleda kommunens större evenemang och för att samarbeta med den lokala näringen i syfte att utveckla mötesindustrin via partnerskapet Uppsala Convention Bureau. Vidare ansvarar bolaget för besöksnäringsfrågorna för Varumärket Uppsala.