2023-12-01 08:13Pressmeddelande

Uppsala får egen julsvit

Uppsalainfluencern Jana Heinrici inreder julsvit.Uppsalainfluencern Jana Heinrici inreder julsvit.

Som en del av Destination Uppsalas marknadsföringskampanj inför advent och jul lyfts konceptet Uppsalas julsvit, där den kända inredningsinfluencern Jana Heinrici från Uppsala juldekorerar en av sviterna på ett av Uppsalas cityhotell, helt efter egen personlighet och stil. Den juldekorerade sviten finns sedan tillgänglig och bokningsbar hos hotellet under hela december.

- Vi gör en extra satsning inför julen för att få fler besökare att resa till Uppsala och ta del av allt som finns att uppleva i form av julkonserter, julmarknader och shopping. December är en viktig tid för handeln och det lokala näringslivet och i vår mysiga stadskärna och kringliggande miljöer kan besökarna komma i rätt stämning inför julen och ta del av ett brett utbud, säger Helena Bovin, Marknadschef på Destination Uppsala.

Det är inredaren och influencern Jana Heinrici som har fått uppdraget att sätta sin personliga prägel på rummet och dekorationerna. Hon bjuder in sina drygt 120 tusen följare att ta del av när hon inreder rummet och det färdiga resultatet.

- Det har varit jättekul att få göra om sviten till en riktig julsvit. Jag hoppas att alla som bokar in sig och bor i rummet verkligen ska komma i julstämning! Kanske kan man till och med slippa julstressen för en stund. Det är ett jättefint rum som nu blir ännu mysigare med fluffiga kuddar, vackert överkast och kanske en och annan överraskning, säger Jana Heinrici, inredare och influencer.

Uppsalas julsvit finns på Uppsalahotellet Radisson Blu.

- Julsviten är ett av hotellets större rum och erbjuder en magisk utsikt över Uppsalas siluett. Här finns plats för långväga gäster, eller varför inte Uppsalabor, som vill utforska stadens alla julupplevelser och känna julkänslan ända in i hotellrummet. Julsviten passar den som vill ha lite extra svängrum och möjlighet finns att kliva ut på en egen balkong för att se vyn över Uppsala, säger Ann-Sophie Myrefelt, Hotelldirektör på Radisson Blu.

Den juldekorerade sviten finns tillgänglig och bokningsbar hos hotellet under hela december. Läs mer här

Läs mer om upplevelser i Uppsala i jul

Samarbetet är en del av Destination Uppsalas julkampanj för att marknadsföra Uppsala.

Destination Uppsala ingår i avdelningen näringsliv och destination, Uppsala kommun. Bolaget ska positionera Uppsala som destination genom att sälja och marknadsföra staden till valda marknader och målgrupper för att skapa intäkter och utveckling för Uppsalas besöksnäring. Destinationsbolaget ansvarar för stadens turistinformation, att projektleda kommunens större evenemang och för att samarbeta med den lokala näringen i syfte att utveckla mötesindustrin via partnerskapet Uppsala Convention Bureau. Vidare ansvarar bolaget för besöksnäringsfrågorna för Varumärket Uppsala.